Vyhledávání:

rozšířené

Celkem za: 0 Kč

Provozovatel

POHÁRY BAUER s.r.o.
Modřanská 68d
143 00 Praha 4

IČO: 27187284
DIČ: CZ27187284

Tel.: +420 558 649 225, +420 774 710 152
Fax: 558 649 576

E-mail
HOT-LINE

Nejoblíbenější produkty internetového obchodu jsou poháry a medaile, kokardy, plakety a další sportovní ocenění.

Telefon pro zákazníky
ze Slovenské republiky
+421 220 255 160


Prodejna Praha
Modřanská 68d
Praha 4, 143 00
tel: +420 774 710 154
e-mail:prodejna Praha

Otevírací doba:
Po-Pá 8:30-17:00
So-Ne zavřeno


 

TOPlist








Novinky e-mailem

Zadejte svůj e-mail a budete informováni o novinkách a výhodných akcích.

Zadáním registrovaného e-mailu novinky odhlásíte.

AKTUALITY

29.08.2017
Jak přemoct lenost a sportovat pravidelně

aky závidíte sousedovi, kterého každý den v pět hodin ráno vidíte, jak se plný energie vydává na svůj pravidelný ranní výklus? Já teda jo. Dlouho jsem uvažovala, v čem tkví můj problém naprosté neschopnosti sportovat pravidelně. A světe div se – já na to přišla. Trpím totiž syndromem sportovce – příležitosty.

 

Znaky sportovce – příležitosty:

  • Na otázku kolikrát týdně sportuje, nezná jednoznačnou odpověď. V zápalu vášně to totiž občas bývá až 5x týdně a jindy naopak vůbec.
  • Sem tam od času jde na trénink, protože už opravdu „musí“ a celou dobu si pak říká, že dneska měl radši zůstat doma.
  • Na jeden zátah dokáže ujít třeba i 30 kilometrů, ale pak se z toho týden vzpamatovává.
  • Minimálně jednou se mu už stalo, že si oblékl cyklistický dres, nachystal pití, promyslel trasu…A pak se zase svlékl a zůstal doma.
  • Často se ke sportu přemlouvá celý den
  • Když už se přece jen na trénink dostane, většinou si to užije a říká si, že by měl chodit častěji. Scénář přemlouvání se však příště opakuje.

Ať už jste zjistili, že syndromem sportovce-příležitosty trpíte taky nebo máte jen občasný problém s motivací, možná vám pomohou následující typy:

 

Tip #1: Nenuťte se!

Možná je problém v tom, že máte pocit, že sportovat musíte nebo podléháte tlaku, nyní moderního, fitness okolí, že sportovat byste zkrátka měli.

„Dneska musím jít běhat“

„Zítra musím cvičit aspoň hodinu“

„Ráno konečně musím na ten rotoped“

Znáte to? Zkuste nahradit „musím“ slovem „chci“. Jen si představte tu nádheru: Venku je slejvák, že byste z bytu nevyhnali ani papouška, pes se schovává někde v koutě a za oknem pomalu začínají plavat ryby. Vy se odhodlaně postavíte před partnera ležícího slastně na gauči a vyrazíte mu dech slovy:

„Právě teď chci jít strašně moc běhat“

Ale vážně: oblafněte svůj mozek. Ony rady „myslete pozitivně“ totiž mají něco do sebe. Uvidíte, že když nebudete muset, ale budete chtít, podvědomě se na sportovní aktivity začnete těšit o něco víc.

 

Tip #2: Pravidelnost je lék

Stanovte si frekvenci, s jakou se sportu CHCETE věnovat. Myslete však reálně a uložte si cíle, které jste schopni dodržet. Pro začátek bohatě stačí jednou, maximálně dvakrát týdně. Rozhodně je lepší mít dobrý pocit z překonání stanovené hranice než nastavit frekvenci na čtyři tréninky týdně, a pak se v případě neúspěchu cítit méněcenně a s pocitem, že jste to (opět) nedokázali.

 

Tip #3: Nepřehánějte to

Když si vytyčíme nějaký cíl, z pravidla se ho snažíme (alespoň v prvních dvou/třech/pěti dnech) dodržet na 200% a dáváme do toho vše. Je to však nejčastější důvod, proč dosažení stanovených cílů tak rychle vzdáváme.

Možná jste v situaci, kdy už týden/měsíc/rok posilujete spíš než s činkou, s televizním ovladačem. V zápalu odhodlání dodržet předsevzetí se někdy soustředíme na cíl až příliš.  Obzvlášť pokud vaše kondice není zrovna nijak oslňující, začínejte pomalu. Pokud se po dlouhé době odhodláte k tréninku a totálně se „odvaříte“, místo dobrého pocitu si spíše odnesete demotivaci pokračovat dál. Navíc to může ohrozit váš tréninkový plán stanovený v rámci bodu 2, protože jestli vás bolí celé tělo a nad bolestí stehen úpíte při každé návštěvě wc, nevím nevím, jak moc se vám bude chtít do dalšího tréninku naplánovaného za dva dny.

Tip #4: Sežeňte si sparing partnera

To, že „ve dvou se to táhne lépe“, není žádné tajemství.  Pokud nemáte to štěstí, a váš partner nebo kamarád či kamarádka zrovna sportovním nadšením neoplývají, nezoufejte. Zejména na Facebooku najdete nespočet skupin, kde lidé jako vy, hledají parťáka na sport.

Je to jednoduché: když se domluvíte, že každé úterý v 18:00 půjdete společně běhat, můžete to zrušit jednou, protože vám nebude dobře. Můžete to zrušit i podruhé, protože máte zrovna strašně moc práce. Ale jestli to zrušíte i potřetí, sparing partner se na vás z vysoka vykašle a vy budete tam, kde jste byli – zase na začátku.

S parťákem si navíc můžete pokecat, tréninky ubíhají rychleji, a když se zrovna netěšíte na danou sportovní aktivitu, možná se budete těšit alespoň na novinky ze života vašeho parťáka.

 

Tip #5: Kupte si nové hračky

Nemyslím tím zrovna autíčka, panenku Barbie nebo nové hardwarové vybavení počítače. Kupte si nové běžecké tričko, další doplněk vašeho skromného domácího fitness nebo třeba sportovní diář. Možná se tak konečně odhodláte (znovu) začít - kdo by se totiž chtěl na tyhle nové věcičky jen dívat, že?

 

Tip #6: Řekněte si, co vám pravidelné cvičení přinese

Sepište si seznam, proč vůbec sportovat chcete a pokaždé, když budete mít krizi a přemýšlet nad tím, zda vyrazit nebo ne, podívejte se na něj

  • Chci zhubnout
  • Budu zdravější
  • Budu vypadat lépe

Upřímně nevím, zda by mě zrovna tyhle věty namotivovaly. Už jen to, že je slyším třikrát denně z televizních reklam, by mě pravděpodobně odradilo. Zamyslete se, co vám pravidelný pohyb opravdu přináší, a buďte konkrétní:

  • Díky posílení svalů mě přestanou bolet kolena.
  • Možná zhubnu a konečně se vlezu do mých oblíbených kalhot.
  • Po každém tréninku se cítím nabušený endorfiny a mám skvělou náladu.

Lepší? Lepší!

 

Tip #7:  Přihlašte se na závod

Láká vás nějaký závod, ale víte, že na něj nemáte? Vyberte si nějaký v dostatečném předstihu a přihlašte se na něj. Pokud o něj opravdu stojíte (a je vám líto nevratných peněz za registraci), možná vás to přinutí se svědomitě připravovat. Znovu však zdůrazňuji – odhadněte své reálné schopnosti a nepřihlašujte se na maraton, když teď uběhnete sotva 3 kilometry. Pěti nebo desetikilometrový závod bude stačit.

 

Tip #8: Zaveďte placenou kilometráž

Chcete jet na dovolenou? Pořídit si nový kousek sportovního oblečení? Našetřete si na to – jak jinak než samotným sportem! Stanovte si částku, které chcete dosáhnout a zároveň sazbu za jeden kilometr běhu, deset kilometrů na kole nebo hodinu strávenou v posilovně. Může to být koruna i  „dvacka“, záleží jen na vás a na vašem rozpočtu.

 

Tip #9: Veďte si statistiku

Po každém tréninku si zapište, kolik kilometrů jste uběhli a za jaký čas, kolik jste zvedli tentokrát na bench nebo kolik jste udělali kliků. Budete se chtít zlepšovat, porovnávat a nedá vám spát, že jste byli o minutu pomalejší než minule – příště to budete chtít překonat.

 

Tip #10: Zaplaťte si permanentku

Je jedno, jestli to je permanentka na bazén, do fitka nebo deset vstupů na zumbu. Je v tom slušná suma peněz a ať si říká, kdo chce, co chce, peníze hýbou nejen světem, ale i vaší motivací.

 

Tip #11: Dělejte to, co vás baví

Nevybírejte si sport podle toho, jak se nejlépe hubne nebo který sport má mezi lidmi největší oblibu. Najděte si takovou pohybovou aktivitu, která bude bavit vás. Nezávisí na tom, jestli to bude aerobik, turistika nebo šlapání na rotopedu. Důležité je, aby vás to bavilo, protože jestli se do každého tréninku budete nutit, moc dlouho vám vaše odhodlání s největší pravděpodobností nevydrží.

 

Tip #12: Zkoušejte nové věci

Objevte kouzlo různorodosti a běžte tam, kde jste ještě nikdy nebyli. Láká vás zkusit horolezeckou stěnu? Skákání na trampolínách? Pole dance? Zahoďte strach z neznámého a překonejte sami sebe. Uvidíte, že si to užijete.

 

Na závěr jedna bonusová rada: nezapomeňte mít z cvičení radost. Nedělejte to jen kvůli shazování nadbytečných kil, myšlence, že se budete více líbit okolí nebo kvůli eliminaci zdravotních problémů. Hlavní je radost a dobrý pocit, který vám cvičení přináší, to ostatní berte jen jako příjemný bonus!

Nahoďte sportovní triko, šortky, obuv, do sluchátek nalaďte svou oblíbenou muziku a pusťte se do toho.  Nečekejte, až bude pondělí, nový měsíc nebo nový rok. Začít můžete kdykoli, tak proč ne teď? To, zda prosedíte další hodiny u počítače nebo si do těla necháte proudit endorfiny, záleží jen na vás. Tak jaké bude právě vaše rozhodnutí?


nejnovějších 5 | všechny | zpět na úvod

Zákazník



Registrace

Cenová bomba

© 2017 POHÁRY BAUER s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Internetový obchod EasyShop® 3.9 © IT STUDIO s.r.o.